Līdz 1. ziemas mēnesim, decembrim, palikušas vien dažas nedēļas, un tas nozīmē, ka autovadītājiem ir laiks sarosīties. Iemesls – auto aprīkošana ar ziemas riepām. Par to, kad un kā veikt riepu nomaiņu, lasi šajā rakstā!
Likums paredz, kad jāliek ziemas riepas – automašīnām, kuru pilna masa nav lielāka par 3500 kilogramiem, ziemas riepas obligāti nepieciešamas no 1. decembra līdz 1. martam. Noteikts ir arī minimālais protektora dziļums, un tie ir četri milimetri. Vienlaicīgi nedrīkst izmantot radžotas un neradžotas riepas, turklāt ziemas riepas ar radzēm ir atļautas no 1. oktobra līdz 1. maijam.
Jāņem vērā, ka jau pieminētajām automašīnām (ar masu līdz 3500 kilogramiem) katra ass ir jāaprīko ar vienādām riepām, proti, tām jābūt ar identisku protektora zīmējumu un no viena ražotāja. Automašīnām ar lielāku masu identiskām jābūt riepām uz priekšējās stūrējamās ass.
Ikvienam skaidrs, ka 1. decembris nav maģiska robeža, kurā pēkšņi iestājas ziemīgi laikapstākļi. Tāpēc arī riepu maiņa jāveic, nevis vadoties pēc likumdošanas, bet gan izvērtējot laikapstākļus. Riepu ražotāji un nozares eksperti lielākoties iesaka pēc ziemas riepām lūkoties tad, kad gaisa temperatūra nokrīt līdz 5-7 grādiem pēc Celsija.
Galvenais iemesls šādam ieteikumam – vasaras riepas zemākā temperatūrā kļūst pārāk cietas un nespēj nodrošināt optimālu veiktspēju. Ziemas riepu gumijas sastāvs ir mīkstāks, un pie minētās temperatūras robežas tās sāk demonstrēt savas labākās īpašības. Vēl viena visai būtiska nianse – novembra otrajā pusē mēdz pamosties daudzi autovadītāji, līdz ar to rindas autoservisos un pustukši ziemas riepu plaukti (vai ilgs piegādes laiks) ir visai reāls scenārijs.
Virkne autobraucēju ziemas riepu komplektu izmanto ne vienu vien ziemu. Protams, ja ar riepām viss kārtībā, šāda prakse ir pilnīgi loģiska. Tomēr, pirms izmanto pagājušā gada riepas, pārliecinies, vai tām ir pietiekami liels protektora atlikums un vai tās nav bojātas (redzamas plaisas, caurumi, izvirzījumi, nevienmērīgs nodilums).
Runājot par protektora atlikumu, atceries, ka riepas noteikti nevajadzētu nolietot līdz minētajiem četriem milimetriem! Uzmanība jāpievērš arī riepu vecumam – eksperti neiesaka izmantot riepas, kas ir vecākas par 5-6 gadiem.
Teorētiski veikt riepu nomaiņu bez lielām grūtībām vari arī savā pagalmā vai garāžā, bet apmeklēt vajag specializētu autoservisu, kas nodarbojas ar riepu maiņu. Galvenais iemesls – riepu balansēšana, kuras laikā tiek novērsts riepu disbalanss, ja tāds atklāts. Ar balansētām riepām braukšana ir ne vien ērtāka, bet arī drošāka; pretējā gadījumā braukšanas laikā var būt jūtama vibrācija, riepas nevienmērīgi nodilst, un arī auto piekares daļas nolietojas ātrāk.
Līdz 1. ziemas mēnesim, decembrim, palikušas vien dažas nedēļas, un tas nozīmē, ka autovadītājiem ir laiks sarosīties. Iemesls – auto aprīkošana ar ziemas riepām. Par to, kad un kā veikt riepu nomaiņu, lasi šajā rakstā!
Likums paredz, kad jāliek ziemas riepas – automašīnām, kuru pilna masa nav lielāka par 3500 kilogramiem, ziemas riepas obligāti nepieciešamas no 1. decembra līdz 1. martam. Noteikts ir arī minimālais protektora dziļums, un tie ir četri milimetri. Vienlaicīgi nedrīkst izmantot radžotas un neradžotas riepas, turklāt ziemas riepas ar radzēm ir atļautas no 1. oktobra līdz 1. maijam.
Jāņem vērā, ka jau pieminētajām automašīnām (ar masu līdz 3500 kilogramiem) katra ass ir jāaprīko ar vienādām riepām, proti, tām jābūt ar identisku protektora zīmējumu un no viena ražotāja. Automašīnām ar lielāku masu identiskām jābūt riepām uz priekšējās stūrējamās ass.
Ikvienam skaidrs, ka 1. decembris nav maģiska robeža, kurā pēkšņi iestājas ziemīgi laikapstākļi. Tāpēc arī riepu maiņa jāveic, nevis vadoties pēc likumdošanas, bet gan izvērtējot laikapstākļus. Riepu ražotāji un nozares eksperti lielākoties iesaka pēc ziemas riepām lūkoties tad, kad gaisa temperatūra nokrīt līdz 5-7 grādiem pēc Celsija.
Galvenais iemesls šādam ieteikumam – vasaras riepas zemākā temperatūrā kļūst pārāk cietas un nespēj nodrošināt optimālu veiktspēju. Ziemas riepu gumijas sastāvs ir mīkstāks, un pie minētās temperatūras robežas tās sāk demonstrēt savas labākās īpašības. Vēl viena visai būtiska nianse – novembra otrajā pusē mēdz pamosties daudzi autovadītāji, līdz ar to rindas autoservisos un pustukši ziemas riepu plaukti (vai ilgs piegādes laiks) ir visai reāls scenārijs.
Virkne autobraucēju ziemas riepu komplektu izmanto ne vienu vien ziemu. Protams, ja ar riepām viss kārtībā, šāda prakse ir pilnīgi loģiska. Tomēr, pirms izmanto pagājušā gada riepas, pārliecinies, vai tām ir pietiekami liels protektora atlikums un vai tās nav bojātas (redzamas plaisas, caurumi, izvirzījumi, nevienmērīgs nodilums).
Runājot par protektora atlikumu, atceries, ka riepas noteikti nevajadzētu nolietot līdz minētajiem četriem milimetriem! Uzmanība jāpievērš arī riepu vecumam – eksperti neiesaka izmantot riepas, kas ir vecākas par 5-6 gadiem.
Teorētiski veikt riepu nomaiņu bez lielām grūtībām vari arī savā pagalmā vai garāžā, bet apmeklēt vajag specializētu autoservisu, kas nodarbojas ar riepu maiņu. Galvenais iemesls – riepu balansēšana, kuras laikā tiek novērsts riepu disbalanss, ja tāds atklāts. Ar balansētām riepām braukšana ir ne vien ērtāka, bet arī drošāka; pretējā gadījumā braukšanas laikā var būt jūtama vibrācija, riepas nevienmērīgi nodilst, un arī auto piekares daļas nolietojas ātrāk.